tirsdag 4. oktober 2011

Hello Kitty- kake


Kaken ble laget til en nydelig, liten jente som fylte 2 år. 

Inni kaken er det sjokoladekake med sjokoladekrem, trukket i marsipan. 
Pynten er laget i sukkerpasta og marsipan.

TIPS: Skal du farge noe lyseblått blir det nesten alltid grønnskjær med marsipan siden marsipanen er litt gul. Så bruker du heller sukkerpasta får du den fargen du er ute etter.


Hello Kitty er modellert i sukkerpasta.


Bokstavene i navnet lagde jeg selv i marsipan for å få den skrifttypen jeg ønsket. 

For å få helt hvit sukkerpasta må man ha hvit sirup, eller bruke glukose. Siden glukose er så dyrt bruker jeg alltid hvit sirup i sukkerpastaen om jeg skal ha den helt hvit. Den hvite finnes ikke i Norge, men du får kjøpt den i Sverige. Jeg er nettopp tom så nå kjøper svoger med seg et lager hjem til meg i dag! JIPPI!
Den lyse sirupen du får kjøpt i Norge kan fint brukes, men da blir fargen mer ivory.


-Kine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar